Friday, December 6, 2013

Ihfazillah yah fazka

Bismillhah...

apa yang dimaksudkan dengan menjaga agama??macam jaga kucing ea???Dalam kuliah ustaz kazim elias ada cakap..nak menjaga agama ni..caranya adalah dengan 1st sekali,kita jaga akidah kita dulu.itu penting..
cara lain untuk menjaga agama ni ialah dengan kita jaga solat kita ataupun secara umumnya kita jaga ibadah kita..jaga syariat,kalau buat sesuatu tu,syariat mesti diutamakan.Kesimpulannya,apa apapun kita kena ingat..agama tetap nombor satu.Sekecil kecil perkara pun kita nak buat,kita fikir..

"islam ada tak ajar aku buat macam ni?"

 "apa effect yg akan aku bgi kat diri aku dan islam kalau aku buat ini?"

"tepati syariat tak pbuatan aku ni.."

~Kalau Allah kata haram..mesti ada sebab,sebab Allah tahu  perkara yang diharamkan tu akan memudartkan kita kalau kita buat  benda tu.Sama juga macam Allah kata wajib..mesti ada benda yang baik kita akan dapat kalau kita buat perkara yang wajib tu..

wallahua'lam

No comments:

Post a Comment